Sidor

tisdag 22 februari 2011

Världens godaste frukost

eller mellanmål. Eller kvällsmat. Eller när man är sugen;D

Min man komponerade denna LCHF-delikatess utifrån ett gammalt recept på långfil (?) som hans mamma brukade göra varma sommardagar när maken var liten, och jag är helt såld!
Nu behöver jag dessutom inte laga omelett på morgnarna och sparar massor av tid då denna står färdig i kylen, där den håller sig 3- 4 dagar och bara blir godare.

2 delar turkisk yoghurt (vi brukar ta hela stora burken!)
1 del hårt vispad grädde (för vår del 3-4 dl)
Citronskal (vi tar från 3 citroner)
En skvätt citronsaft

Blanda väl, hitta dina egna proportioner, och NJUT!
Jag brukar toppa anrättningen med rostade och hackade paranötter, sedan är jag i himlen.

Nu hann jag glufsa i mig allt och glömde att fota, men det tar jag imorgon;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar