Sidor

måndag 14 februari 2011

Gott

Som sagt, detta har verkligen varit en bakhelg.
Förvisso inget ovanligt, men nu blev det lite klurigt när jag inte kan slicka av fingrarna;D

Till kalaset igår gjorde jag en polkagristårta. Det är tredje gången jag bakar den till lilla Kajsa- första gången när hon föddes, andra gången på första födelsedagen och så nu, när hon fyllde två.
Jag gör den lite då och då vid andra tillfällen, men pyntar alltid likadant när det är Kajsas tur, varför tårtan numera kallas Kajsatårta.
Den serveras dessutom med en vansinnigt god varm chokladtryffelsås till..



Men den kunde ju inte jag äta. Inte heller min man, som påbörjade lchf på allvar i fredags, liksom pappan i kalashuset.
Därför var jag ju tvungen att baka lite till oss med, så jag tog ett recept på lchf- kladdkaka, byggde om det lite och gjorde något i muffinsstajl. Med rejält med grädde smakade de som en dröm, helt fantastiskt!
Och det bästa var att jag var helt nöjd efter en. Nu hade jag bara med mig en till oss var, men jag var fullständigt tillfreds med det och de var inte heller särskilt söta, så jag gick inte och var sugen hela kvällen sedan heller. Underbart!
Dessutom var det väldigt trevligt att faktiskt kunna sitta och äta en maffig bakelse medan resten av kalaset mumsade på kakor och tårta, jag kände mig inte riktigt lika ufo då som med en kopp te och en gurkbit, typ, och jag kände ju absolut inte att jag behövde avstå från någonting! Finemang!
Jag har en hel hög kvar i frysen som kommer att få titta fram när det är kalasdags!
Inte så tokigt, va? Om man snackar dietmat..;D

2 kommentarer: