Sidor

onsdag 2 februari 2011

Stopp i avloppet..

.. kan man kalla det;D
Men allvarligt, jag som går på toa varje morgon mellan Bolibompas "Klädracet" och "Fåret Shaun" har fått tvärstopp i magen. Ni ser ju att den brukar höra av sig som en klocka, och min mage har aldrig bekymrat sig för något.
Bruna bönor, ärtsoppa, paprikagryta- det märks inte ens. Till och med den förskräckliga kålsoppedieten som jag torterade mig med på nittiotalet passerade obemärkt ur avloppsvinkel.
Men nu!
Tvärnit.
Trots att jag äter mina Omega- 3 kapslar var dag, vilket coachen rekommenderade.

Jag inser ju att detta kanske inte är alldeles helt ovanligt för soppfolk, så jag måste fråga:
Hur löser ni det?

2 kommentarer:

  1. Psylliumfrön heter lösningen!!! Köp en burk på centret och drick i shaken eller i ett glas vatten till varje måltid! Det får fart på magen vill jag lova! Jag var också väldigt hård tills jag började med fröna. i över en veckas tid har jag blandat det med pulvret men det ger en liten unken bismak så nu till frukost så blandade jag 1 tsk i ett glas vatten som fick stå och svälla ett tag och så svepte jag det sen. Det gick bra! Äter 6 tsk om dagen.

    SvaraRadera
  2. Tack fina söta rara Sara! Ska bums meddetsamma börja shotta psyllium!

    SvaraRadera