Sidor

fredag 21 januari 2011

Jodå, det tar sig!

Idag är jag betydligt piggare och det verkar alltmer sannolikt att jag kan börja med mina soppor på onsdag. Yes!

Däremot har jag smittat maken med den grymma halsbacillen, så nu är det han som gått i däck. Deesutom ska han till USA på söndag och jobba, så lite antibiotika hade inte suttit fel där heller!

Idag har jag börjat planera maten till resten av familjen nästa vecka.
Maken är bortrest tills på fredag, men barnen ska ju ha både frukost, mellanmål och middag även om jag inte äter. Eftersom jag har insett att man mår ganska purket de första dagarna på en sopp- diet, tänkte jag vara sådär klämkäckt smart som jag aldrig annars är och förbereda ett gäng middagar, baka lite mellanmålstekakor och annat för att fylla frysen.
Jösses.
Nej just det.
Det var inte sådant här jag skulle baka nu..
Någon som undrar hur det kommer sig att jag väger alldeles för mycket?;D

2 kommentarer:

  1. Ha ha ja det bordet såg ruggit smarrit ut! Bra tänkt att planer lite i förväg, det brukar hjälpa sen när suget sätter in! Det som har varit mitt största stöd är familjen - har man dem med sig så brukar det mesta gå bra. Hoppas vi blir ett gäng och kan ses i maj. Jag bor i Sthlm, så vi kanske kan hitta en bra medelpunkt. Kram och lycka till!!!!!
    P.s du har väl sett Knys blogg? Bra inspiration: http://knysnyaliv.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att det är en och annan bloggare på vischan som kan tänka sig en bonustur till Sthlm;D Min man dagpendlar dit med flyg, så det är inte helt ovanligt att jag hänger på och vi stannar över helgen.
    Knys blogg ska jag absolut spana in!:D Tack för tipset!

    SvaraRadera