Sidor

måndag 24 januari 2011

Back to reality

Idag är det den första vardagen sedan jullovet började.
Jag jobbar som lärare och hade jullov med min familj, sedan blev dottern rejält sjuk i vattkoppor så jag har varit hemma med henne i ytterligare två veckor.
Idag är hon på dagis, sonen i skolan, mannen på jobb i USA och jag har min första jobbdag på, som det känns, mycket länge. Gud, vad skönt!

Att vara hemma med familjen är toppen, men med en liten sjukling (och dessutom fick jag ju själv halsfluss) i soffan och Tingeling på repeat kan det bli liiiiite tjatigt. I alla fall när man är rastlös, känner hur jobbet lägger sig i högar och bara vill slänga ut julen, måla om, färga håret, beskära äppelträd, köpa hund och börja sin viktresa- ja, ni fattar att jag har känt mig lite hämmad i sjuklägret;D

Nu är det back to normal, laddning inför onsdagens sopp- premiär och med vilda planer på en total utrensning av vårt sanslöst kaotiska hus- från topp till källare- känns det som om vårljuset är alldeles väldigt välkommet nu!

Det är minsann inte bara jag som ska slimmas och rensas!;D

2 kommentarer:

  1. Hej! :)

    Vad roligt att du gillar bloggen! Jag ska göra mitt bästa för att inspirera dig :) Ska du gå på cambridge du också? Kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack!
    Jag behöver nog all inspiration jag kan få, misstänker jag, trots att jag är ruggigt taggad nu innan jag har börjat!;D
    Jag ska köra Xtravaganza, men principen är nog ungefär densamma, kan jag tänka!
    Kram!

    SvaraRadera